A vezető hét dolgot nem delegálhat: a tervezést, a munkatársak kiválasztását, teljesítményük mérését, a motiválást, az értékelést és a jutalmazást.
Fortune cookies : Management wit and wisdom from Fortune magazine / ed. by Allan Dentschman. - Random House : New York, 1993.

Az információbróker tevékenységének jogi környezete

Szerző: Dr. Mann Judit
BOSS 2001. november, p. 51-53 (Az információbróker-melléklet cikke)

A szerző engedélyével közölve

A könyvnyomtatás volt az első lépés azon az úton, amely elvezetett ahhoz, amit ma “információs társadalomnak” nevezünk. A tájékozódás, a művelődés szabadsága, a tudományos kutatás beláthatatlan távlatai, no és a gazdasági élet mind azt igényli, hogy az információk, ismeretek szabadon áramolhassanak, minél szélesebb körben válhassanak korlátlanul megismerhetővé.

A könyvnyomtatás az emberi alkotások ipari jelleggel és ipari méretekben történő előállítása hozta létre az első monopóliumot is: a nyomdász monopóliumát az általa kiadott művön. Ettől a középkori királyi privilégiumtól juttatta el a jogfejlődés a szerzői jogot a mai állapotába, de ennek során a szerzői jog monopolista, azaz kizárólagos jellege mindvégig fennmaradt.

Az ismeretek áramlásának ideája és a szerzői jog gyökere tehát közös; szülőanyjuk egy és ugyanaz: a könyvnyomtatás.

Az írás folytatása, frissített változata a Magyar Információbrókerek Egyesülete által 2006-ban kiadott Információból üzleti érték c. könyvben olvasható.

Hozzászólás