Dán közkönyvtárban térítéses rendszert vezettek be. Az üzleti elemek megjelenésével a könyvtárak nagyobb felelősséget vállalnak a használókért.
Management and the management of information and library services / Patricia Layzell Ward. In: Library Management 22 (2001) 3 p. 131-155

Hogyan lettem szakértő?

KIT Hírlevél, 2011. dec. 7.

No nem könyvtári szakértő, az más kérdés (ugyan az is voltam, arra a papírra hivatkozva a papírral soha nem kaptam megbízást. Utóbb megtudtam, hogy ez bizonyos szinten informálisan nem volt kívánatos).
Tehát nem a hivatalos könyvtári szakértőség, hanem csak úgy; ahogy az ember érzi: elismerik tudását és tapasztalatát. Építőipari vállalat keresett meg munkanélküliségem idején. Tudták informatikus könyvtári végzettségemet, ezért barátságosan megsimogatták buksimat és megkérdezték, mihez értek. — Képes vagyok emberek információs igényeit azonosítani, profiljukban a munkájukhoz szükséges információs csomagot több forrásból összegyűjteni és rendszeresen eljuttatni nekik, az általuk megfelelő formátumban — mondtam, ami szemmel létható érdeklődést váltott ki. Felvettek, és onnantól szakértőként kezeltek, kikérték véleményemet és belső megbízásokat kaptam. A könyvtárban eltöltött évek után úgy éreztem, hogy tudásom, tapasztalatom értékes, mások hasznára van.

Hozzászólás