A könyvtárirányításban általában középen van a hiba (a pocak). A has felfelé már nem juthat, ezért a középvezetők erősen védik pozíciójukat. Harapófogó-elv: alulról és felülről feladatot kell nekik adni.
Entrepreneurial library management / Maurice B. Line. Elhangzott Maurice Line 1990. november 7-ei előadásán az Országos Széchényi Könyvtárban

Az információ- és tudáspiac új szereplője: az információbróker

Marketing & Menedzsment, 2003. 1 p. 17-24 Pdf

Míg ezer éve a föld birtoklásának a kérdése, az ipari forradalom idejétől a termelőeszközök és fizikai erőforrások jelentették a hatalom birtoklásának kulcsát, addig a posztindusztriális társadalomban az információ vált azzá. Legalábbis a hétköznapi értelemben így nevezzük azt az entitást, amely a termék fizikai valójához annak formáját, minőségét, és még fontosabb; fogyasztóhoz való viszonyát adja, illetve határozza meg. Minél több a termék, illetve szolgáltatás információtartalma, annál nagyobb az esélye, hogy a piacon versenyelőnyre tegyen szert. Pontosabb fogalmazás kedvéért azonban meg kell különböztetnünk a hétköznapi „információ” négy szintjét, úgymint: adat, információ, tudás, bölcsesség / intelligence. (A bölcsesség és az angol intelligence nem szinonimák, hanem két különböző cél esetén használjuk a más-más kifejezést.)

Az írás folytatása, frissített változata a Magyar Információbrókerek Egyesülete által 2006-ban kiadott Információból üzleti érték c. könyvben olvasható.

Hozzászólás