"Senkit nem büntetnek meg, ha hibázik. Ha valaki megpróbálkozik valamivel, és kudarcot vall, az még nem jelenti azt, hogy derékbe tört volna a karrierje. Sőt, sokkal értékesebb lesz a tapasztalat miatt a következő munkáltatója szemében - ez az, amit megtanultam itt." - Steve Jobs

Hogyan lettem szakértő?

KIT Hírlevél, 2011. dec. 7.

No nem könyvtári szakértő, az más kérdés (ugyan az is voltam, arra a papírra hivatkozva a papírral soha nem kaptam megbízást. Utóbb megtudtam, hogy ez bizonyos szinten informálisan nem volt kívánatos).
Tehát nem a hivatalos könyvtári szakértőség, hanem csak úgy; ahogy az ember érzi: elismerik tudását és tapasztalatát. Építőipari vállalat keresett meg munkanélküliségem idején. Tudták informatikus könyvtári végzettségemet, ezért barátságosan megsimogatták buksimat és megkérdezték, mihez értek. — Képes vagyok emberek információs igényeit azonosítani, profiljukban a munkájukhoz szükséges információs csomagot több forrásból összegyűjteni és rendszeresen eljuttatni nekik, az általuk megfelelő formátumban — mondtam, ami szemmel létható érdeklődést váltott ki. Felvettek, és onnantól szakértőként kezeltek, kikérték véleményemet és belső megbízásokat kaptam. A könyvtárban eltöltött évek után úgy éreztem, hogy tudásom, tapasztalatom értékes, mások hasznára van.

Hozzászólás