Az elmaradottság legfőbb oka a központi szolgáltatások elmaradottsága.
Neuralgikus pontok a szakkönyvtárügy működésében / Horváth Tibor. In: Tudományos és Műszaki Tájékoztatás (1989) 11 http://tmt.omikk.bme.hu/show_news.html?id=3152&issue_id=396

Bizalmi brókerek

Figyelő (2011. jún. 23.) p. 34-37

Megbízható, pontos és bizalmas információk megszerzésében néhány éve információbrókerek is segítik az üzleti hírszerzők munkáját. Utóbbiakkal ellentétben az efféle szakemberek soha nem dolgoznak terepen. “Szabadon elérhető vagy térítéses adatbázisokból, internetről [és közvetlenül szakemberektől, telefonon] gyűjtik az adatokat, azokból gyúrják össze az információt, a megrendelő igénye és döntéshozatali pozíciója szerint” — avat be a területbe Mikulás Gábor információs tanácsadó. Hozzá legtöbbször marketingre és céginformációkra vonatkozó kéréssel fordulnak. Mindebbe az is beletartozik, hogy a megrendelő arra kíváncsi, milyen az adott vállalatnál dolgozó emberek hangulata, esetleg keringenek-e pletykák a vezetőről, és ha igen, azoknak mi a valóságalapjuk. Mikulás Gábor praxisában arra is akadt példa, hogy konkrét üzletépítési célból a megrendelő azt szerette volna megtudni, miként lehetne Svédországból és Olaszországból kalandturistákat beutaztatni Magyarországra.

Hozzászólás