Az emberek türelmetlenek: nem hajlandók várni az elismerésre és az előmenetelre, most, a jelenben akarnak hatáskört és sikert. Olyan vállalatot keresnek munkahely-ként, ahol kemény követelmények is vannak, de ahol hibákat is elkövethetnek, hiszen csak az nem hibázik, aki nem dolgozik.
Kiváló vezetők : rövidítve. In: Korszerű Vezetés 29 (1997) 3 p. 48-56.

A hírfigyelők üzlete

Tudományos és Műszaki Tájékoztatás 52 (2005) 3 p. 108-109.

A sajtóhírek figyelése a hazai vállalatok számára az egyik legkedveltebb információszerzési eszköz. A kínálat lassan növekszik, a hagyományos szolgáltatók mellett külföldön és itthon is jelentkeznek a webes forrásokat figyelők. A piacin szolgáltatói konvergencia várható, ami az ügyfelek számára megteremtheti a teljes körű és szinkronidejű figyelés lehetőségét.

Sok kisebb vállalkozás vezetője lassan változó piacon egész jól elboldogul anélkül, hogy kifejezetten információs források, információszolgáltatók után nézzen. Az ügyfelekkel és munkatársakkal folytatott napi rutinbeszélgetések, emellett egy-két napilap, néhány speciális szakmai sajtóorgánum olvasása elegendő számára az addigi teljesítmény fenntartására és talán még némi fejlesztésre is. Gyorsan változó piacon való meg maradás igényével vagy piacbővítés érdekében azonban olyan információhoz is hozzá kell jutni, amely az említett körben csak igen korlátozottan érhető el.

Információszerzésre tágabb források a konferenciákon, szakmai napok, kiállítások informális beszélgetései, előadásai, az elektronikus és nyomtatott általános és szaksajtó, a web szabályozott és kevésbé szabályozott csatornái (blogok, chat, levelezőlisták, fórumok, honlapok stb.), szakértői anyagok, adatbázisok. Mindezek rendszeres átfésülése gyakorlatilag lehetetlen feladat, és még egy jól összeválogatott hírforrás-kosár figyelése is komoly munka. Az információpiacon lévő szolgáltatók egyelőre sem itthon, sem külföldön nem kínálnak minden lényeges elemet kínáló csomagot, ám a lefedettség és a szolgáltatások értéke rendre növekszik. (A nagy adatbázis-aggregátorok, mint a Dialog, Lexis-Nexis, STN International, Factiva stb. több tíz terabyte mennyiségű céginformációs, marketing, K+F, pénzügyi, sajtó stb. forrást fed le, ám például magyar vonatkozású hírekben szegények.)

Az írás folytatása, frissített változata a Magyar Információbrókerek Egyesülete által 2006-ban kiadott Információból üzleti érték c. könyvben olvasható.

Hozzászólás