A technológiát legjobban az emberek munkájának segítésére lehet használni, nem pedig arra, hogy helyettesítsük őket.
Fortune cookies : Management wit and wisdom from Fortune magazine / ed. by Allan Dentschman. - Random House : New York, 1993.

Átlátni és rendszerezni – Az adatbányászat, a CRM és a piackutatás kapcsolata

Szerző: Takács Mihály kutatási igazgató, INRA Hungary Kft.
Információbróker-melléklet, BOSS, 2002. november p. 41-43

A szerző engedélyével közölve

Aki mostanában konferenciákon, előadásokon jár, vagy különböző marketinggel kapcsolatos szaklapokat olvas, nehezen kerülheti el a találkozást a CRM vagy az adatbányászat fogalmával. “Íme egy újabb ‘trendi’ varázsszó, akárcsak az új gazdaság vagy az e-business” – legyinthet bárki könnyedén. Ám, ha végiggondoljuk, hogy ezek a szavak és tartalmuk miként épülnek be mindennapi életünkbe, akár saját akaratunk ellenére is, óvatosabban kell közelítenünk. Hasznos megismernünk e szavak jelentését, és hogy milyen lehetőségeket is rejtenek magukban. A piackutató feladatainak eddig is része volt az adatbázisok elemzése, eddig is számos oldalról vizsgálta, miként alakul a vásárló, az ügyfél elégedettsége, az új lehetőségeken túlmenően egy esetleges új konkurenciával kell szembe néznie. Felmerül a kérdés ugyanis: ha egy cégnek minden információ rendelkezésére áll házon belül, saját konkrét ügyfeleire lebontva, miért lenne szükség piackutatásra, illetve piackutatóra?

Az írás folytatása, frissített változata a Magyar Információbrókerek Egyesülete 2006-ban megjelent Információból üzleti érték c. könyvében olvasható.

Hozzászólás